طراحی و گرافیک سایت

گرافیک سایت چیست؟

گرافیک سایت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جذب مخاطب است.  باعث می شود مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. چیدمان و قرارگرفتن عکس ها و متن ها و پاراگراف ها تاثیر چشم گیری در ترافیک سایت شما دارد. گرافیک در بازاریابی و فروش نیز موثر است.  در دنیای امروز از گرافیک ها برای طراحی بنر، کارت ویزیت، تراکت و بروشورها استفاده می کنند. اگر از گرافیک بالایی در سایتتان استفاده کنید می تواند کاربران سایت شما را تبدیل به خریدار و مشتری دائمی کند. گرافیک زیبا و کاربرپسند باعث بالا رفتن ترافیک سایت می شود. این امر سبب موفقیت شما در حوزه کسب و کارتان و دیده شدن بیشتر وب سایت شما می شود.

گرافیک سایت - وب دیزاین-

رنگ ها در گرافیک سایت :

رنگ ها از عوامل مهم در گرافیک سایت محسوب می شوند. اما در به کارگیری رنگ ها حفظ تعادل بسیار ضروری است . بنابراین سعی کنید که از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. برای ایده گرفتن می توانید از وب سایت های حرفه ای دیدن کنید. تناسب رنگ ها در آن ها را آنالیز نمایید.

انواع محتوا موثر در گرافیک سایت :

تصاویر: استفاده از تصاویر با کیفیت در گرافیک سایت و ترافیک سایت اهمیت زیادی دارد. همچنین استفاده از عکس هایی که خودتان گرفته اید یا خودتان طراحی نموده اید، بیشتر از عکس هایی که کپی شده اند، در رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار هستند.

نمودارها: نمودارهای کمی و کیفی نیز می توانند مفاهیم را به صورت تصویری نمایش دهند .

ویدئو ها: اگر از ویدئو های جذاب با تصاویر و صوت زیبا استفاده کنید برای مخاطب بسیار جذاب می باشد.

متن ها: استفاده از متن ها با رعایت اصول پاراگراف بندی و استفاده درست از هدینگ ها و همچنین بولد کردن و رنگ دار بودن کلمات کلیدی و مهم در گرافیک سایت و خوانایی مطالب بسیار موثر است.

راهنمای استفاده موثر از گرافیک در سایت:

  • از تصاویر یا فایل های با اندازه بزرگ و حجم زیاد که زمان بارگذاری را بالا می برد و باعث افزایش سرعت لود شدن سایت شما می شود بپرهیزید.
  • استفاده از گرافیک و متضاد کردن رنگ متن ها باعث به وجود آمدن تمرکز بیشتر مخاطب روی مطالب سایت شما می شود.
  • از بکاربردن عناصر گرافیکی زیاد در سایت پرهیز کنید. زیرا سبب شلوغ شدن سایت شما و گیج شدن کاربران سایت می شود. ممکن است خواندن را برایشان دشوار کند.
  • هنگام استفاده از متن و تصویر به کنتراست آن ها توجه کنید. مثلا رنگ پس زمینه متن نباید طوری باشد که متن به خوبی دیده نشود.

طراحی ریسپانسیو در گرافیک سایت:

ریسپانسیو بودن سایت یک فرآیند در طراحی سایت و گرافیک سایت است که در جذب مخاطب بسیار مهم است. ریسپانسیو بودن یعنی وقتی کاربر به سایت در گوشی و تبلت می نگرد محتوا و اجزای آن را طوری ببیند که در کامپیوتر شخصی می بیند. سایت شما در همه اندازه های صفحه نمایش یکسان و بدون بهم ریختگی باشد. امروزه بیش از نیمی از ترافیک سایت ها به وسیله گوشی های موبایل است. زیرا اکثریت افراد جامعه دارای گوشی های هوشمند می باشند و بیشتر وقت خود را با گوشی های خود وب گردی می کنند و کارهای اینترنتی خود را انجام می دهند. بنابراین ریسپانسیو بودن سایت از عوامل مهم در رتبه بندی سایت شما در گوگل و بالا رفتن نرخ بازاریابی اینترنتی شده و اهمیت بسزایی در گرافیک سایت شما دارد.

استفاده از انیمیشن در گرافیک:

در گذشته سایت های بسیار زیادی از انیمیشن ها استفاده می کردند. از آنجایی که بیشتر از برنامه فلش برای ساخت انیمیشن ها استفاده می کردند باعث کند شدن سرعت لود وب سایت ها می شد. امروزه انیمیشن کارایی چندانی در وب سایت ها ندارند و بیشتر از کدهای برنامه نویسی استفاده می شود.

قالب وب سایت در گرافیک:

قالب وب سایت به گرافیک سایت جهت می دهد. گرافیک سایت متناسب با قالب سایت شکل می گیرد. بهتر است قبل از پیاده سازی سایتتان در مورد قالب آن به خوبی اندیشه کنید. تصویری ذهنی از مکان های محتواهایتان در سایت داشته باشید. قالب سایت شامل عکس، متن، ویدئو، صوت، بنرهای تبلیغاتی، محصولات، صفحات درباره ما، تماس با ما، منوها، لوگو می باشد.

تقلید نکردن و نوآوری:

در دنیای وب امروز اکثر سایت ها از یک حالت گرافیکی مشابه استفاده می کنند. داشتن نوآوری در طراحی سایت و تقلید نکردن از گرافیک سایت های دیگر از عوامل تاثیر گذار در رشد و ارتقا وب سایت شما می باشد. یادتان باشد که تقلید نکنید. سعی کنید در حوزه کسب و کار اینترنتی خود منحصر به فرد باشید. تنها برای ایده گرفتن و افزایش سطح ایده های گرافیکی و طراحی خود از سایت های موفق و حرفه ای دیدن نمایید.

لوگو در گرافیک سایت:

داشتن لوگو از عوامل مهم در رشد نام تجاری و برندینگ بودن کسب و کار شماست. به طوری که اگر لوگو نداشته باشید یعنی کسب و کار شما هنوز مطرح شده نیست . همچنین اگر لوگو خوب و جذابی داشته باشید باعث ماندگاری در ذهن کاربران و رشد برندینگ و نام تجاری شغلتان می شود. طراحی لوگو نیاز به متخصص دارد.  بهتر است از متخصصینی که در این حوزه فعالیت می کنند در شغلتان استفاده نمایید. اگر شما کارفرما هستید و می خواهید یک لوگو برای خودتان سفارش دهید بهتر است انواع سبک های لوگو را بشناسید و با طراح لوگو مشورت نمایید.

مهارت های اوج وب در گرافیک سایت:

  • داشتن تیم طراحی و گرافیکی قوی و مسلط
  • رعایت همه نکات گرافیکی مطابق با استانداردهای گوگل
  • به کار بردن خلاقیت و نوآوری در طراحی سایت
  • خاص و منحصر به فرد بودن در طراحی
  • توانایی انجام همه کارهای گرافیکی سایت شما
  • ارائه گرافیک کاربرپسند بودن در همه مشاغل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست